تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول .

تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول

منطقه هاي در گردشگري تركيه

جاهاي ديدني تركيه

 

منطقه گردشگري تركيه

 

آمفي تئاتر آسپندوس

آمفي تئاتر Aspendos يكي از حفاظت شده ترين تئاترهاي باستاني عهد باستان است. اين آمفي تئاتر در سال ۱۵۵ بعد از ميلاد و در عصر حكمراني امپراتور رومي، ماركوس اورليوس ساخته شد و ظرفيت تماشگران آن ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر است. چون بعدها از اين تئاتر به عنوان كاروانسرا استفاده شد، مرتباً مرمت و حفاظت شد. بنابراين آمفي تئاتر آسپندوس بدون از دست دادن ويژگي هاي اصلي اش، تا به امروز باقي مانده است.

۲٫ ساحل پاتارا

اين ساحل يكي از طولاني ترين سواحل شني مديترانه است كه هيچ ساختماني به جز يك كافي شاپ در امتداد آن ديده نمي شود. يك گونه در حال انقراض لاك پشت سرگنده در اين منطقه توليدمثل مي كند. دهكده مجاور پاتارا زادگاه سنت نيكولاس، اسقف بيزانسي قرن چهاردهم بود كه بعدها به افسانه بابانوئل بدل شد.

۳٫ پاموك كاله

پاموك كاله كه در زبان تركي به معناي قصر پنبه اي است، چشم اندازي غيرواقعي در غرب تركيه است كه به خاطر شيب هاي پلكاني سفيدش معروف است. اين شيب هاي پلكاني از ماده تراورتن هستند. تراورتن يك سنگ رسوبي است كه از آب هاي معدني چشمه هاي آب داغ رسوب مي كند. انسان ها طي هزاران سال گذشته در اين آب ها شنا كرده اند. شهر باستاني يوناني هيراپوليس توسط پادشاهان پرگامون بر روي چشمه هاي آب داغ ساخته شده است. ويرانه هاي حمام ها، معابد و بناهاي تاريخي را مي توان در اين مكان مشاهده كرد.

۴٫ بدروم

اين شهر با سواحل شني و خيابان هاي پر از فروشگاه و رستوران هاي با كلاسش، سالهاست كه گردشگاه محبوب توريست ها در تركيه است. نام باستاني آن هالي كارناسوس است و يكي از عجايب هفت گانه عهد باستان بوده است. متأسفانه چند زلزله موجب تخريب بناهاي تاريخي آن شدند، ولي جاذبه هاي تاريخي ديگر آن مثل قلعه بدروم كه توسط مبارزين جنگ هاي صليبي در قرن پانزدهم ساخته شده بود، هنوز در اين شهر ديده مي شود. اين قلعه به روي لنگرگاه داخلي بدروم اشراف دارد كه با قايق هاي ميليون دلاري پر شده است.

۵٫ كوه نمرود

اين كوه ۲۱۳۴ متر ارتفاع دارد و در جنوب شرقي تركيه و در نزديكي شهر آدي يامان واقع شده است. در سال ۶۲ قبل از ميلاد، شاه آنتيوكوس اول، يك مقبره با مجسمه هاي عظيمي از خود، دو شير، دو عقاب و خدايان يوناني و ايراني مختلف در قله اين كوه ساخت. از زمان ساخت اين مقبره، سر اين مجسمه ها از بالاي كوه به پايين غلتيده و در اين مكان پراكنده شده اند. قله كوه نمرود نماي زيبايي از كوه هاي اطراف مي دهد. جاذبه اصلي اين مكان، تماشاي طلوع خورشيد از سمت شرقي كوه است كه به سر اين مجسمه ها سايه رنگ نارنجي مي دهد و به حس اسرارآميز اين مكان مي افزايد.

۶٫ اولودنيز
دهكده توريستي اولودنيز در ساحل جنوب غربي درياي اژه واقع شده است. در دهانه اين شهر كه يك تالاب آبي رنگ است، خليج شني دنجي وجود دارد. اين ساحل به خاطر رنگ هاي آبي آن معروف است و يكي از مناسب ترين ساحل هاي مديترانه براي عكاسي است. اولودنيز به خاطر چشم اندازهاي پانوراميك منحصر بفردش براي پاراگلايدر در دنيا معروف شده است.

۷٫ مسجد آبي

مسجد آبي يا مسجد سلطان احمد در استانبول با شش مناره و معماري كاملش از نماي بيروني بسيار تأثيرگذار است. در حاليكه هنوز هم به عنوان مسجد از آن استفاده مي شود، يكي از محبوب ترين جاذبه هاي توريستي در استانبول است. اين مسجد بين سال هاي ۱۶۰۹ و ۱۶۱۶ ساخته شد و مانند بسياري از مسجدهاي ديگر، مقبره سازنده اش در داخل آن قرار دارد. در داخل، سقف بلند آن با ۲۰ هزار كاشي آبي و با طرح هاي گوناگون تزئين شده است كه وجه تسميه اين مسجد به خاطر رنگ هاي آبي زيباي كاشي هاي آن است.

۸٫ كتابخانه سلسوس

ويرانه هاي اِفِسوس يكي از محبوب ترين جاذبه هاي گردشگري در ساحل غربي تركيه هستند. شهر افسوس به خاطر معبد آرتميس، يكي از عجايب هفتگانه عهد باستان معروف بود، كه توسط يك شورشي و به دستور اسقف اعظم قسطنطنيه در سال ۴۰۱ بعد از ميلاد تخريب شد. هنوز هم بعضي از قسمت هاي ساختمان آن را مي توان ديد، از جمله تئاتر بزرگ و كتابخانه سلسوس. اين كتابخانه حدود سال ۱۲۵ بعد از ميلاد ساخته شد و ۱۲ هزار طومار در آن نگهداري مي شد و همچنين مقبره سلسوس، فرماندار آسيا بود. نماي اين كتابخانه در دهه هفتاد به دقت بازسازي شد و از ويرانه هاي اوليه به حالت شكوهمند امروزي رسيد.

۹٫ دودكش هاي پريان گورمه

كاپادوكيا به خاطر صخره هاي طبيعي عجيب و شگفت انگيز و ميراث تاريخي منحصر بفرد خود معروف است. يكي از بهترين مكان ها براي ديدن اين صخره هاي عجيب، روستاي گورمه است كه در ميان مخروط هاي خاكسترهاي آتشفشاني واقع شده است كه به اين مخروط ها، دودكش هاي پريان اطلاق مي شود. اين دودكش ها به علت فرسايش بادي و آبي دو لايه آتشفشاني مختلف به وجود آمده اند: يك لايه كلفت از سنگ توف (خاكستر آتشفشاني جامد) با لايه اي نازكتر از بازالت كه نسبت به فرسايش مقاومتر است. چون كنده كاري در سنگ توف آسان است، بسياري از اين دودكش ها در كاپادوكيا در طي قرن ها توخالي شده اند. زيرا در داخل آنها خانه، كليسا و انبار ساخته مي شد.

۱۰٫ اياصوفيه

اياصوفيه واقع در استانبول در اصل يك كاخ پادشاهي بوده است كه در قرن ششم براي امپراتور روم شرقي، جاستينيان اول، ساخته شد. اين شاهكار مهندسي رومي، با گنبد عظيمش (به قطر ۳۱ متر يا ۱۰۲ فوت) فضايي را مي پوشاند كه تا بيش از ۱۰۰۰ سال بزرگترين فضاي بسته دنيا بود. اين كليسا در سال ۱۲۰۴ در جنگ صليبي چهارم به تاراج رفت و در قرن پانزدهم وقتيكه عثماني ها شهر را فتح كردند، تبديل به مسجد شد. اياصوفيه در سال ۱۹۳۵ تبديل به موزه شد و حالا يكي از جاذبه هاي اصلي تركيه است.


برچسب: بازارهاي ديدني تركيه، تورهاي زمستانه استامبول، دهكده توريستي تركيه، مكان هاي شگفت انگيز تركيه، كاخ پادشاهي تركيه، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۴:۰۱ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :