تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول .

تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول

تاريخچه كشور تركيه

كشور تركيه

كشور تركيه

پايتخت : آنكارا
وسعت : حدود ۷۸۵ هزار كيلومتر مربع
جميعت : حدود ۷۴ ميليون نفر
زبان رسمي : تركي
پول رايج : لير تركيه
كد تلفن : ۰۰۹۰
شهرهاي مهم : مارماريس، بدروم، كوش آداسي، بلك، سيرالي، آنتاليا، آنكارا، استانبول، كمر، ازمير

موقعيت :

تركيه كشوري اوراسيايي است كه بخش بزرگ كشور يعني آناتولي يا آسياي كوچك در جنوب باختر آسيا و خاورميانه واقع است و بخش كوچكي نيز به نام تراكيه در منطقه بالكان (منطقه‌اي در جنوب خاور اروپا) قرار دارد. تركيه در خاور با كشورهاي ايران، جمهوري آذربايجان (نخجوان)، ارمنستان و گرجستان، در جنوب خاوري با عراق و سوريه، و در شمال باختري (بخش اروپايي) با بلغارستان و يونان همسايه ‌است. همچنين تركيه از شمال با درياي سياه، از باختر با دو درياي كوچك مرمره و اژه و از جنوب باختر با درياي مديترانه مرز آبي دارد. دو تنگه راهبردي بسفر و داردانل نيز در اختيار تركيه ‌است.

اديان و مذاهب :

۹۷ درصد مردم تركيه مسلمان اند كه از اين ميان اكثر آن ها سني و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوي هستند. با اينكه حكومت تركيه لائيك است ولي بسياري از مردم هنوز به دين اسلام پايبند هستند و عيد فطر و عيد قربان در اين كشور تعطيل رسمي است.

اقتصاد :

اقتصاد تركيه تركيبي از صنايع بومي و مدرن است كه روز به روز بر دامنه اش افزوده مي‌شود. توليدات فراوان كشاورزي تركيه درسال ۲۰۰۵ رتبه هفتم جهان را بدست آورد. همچنين تركيه در زمينه گردشگري بسيار پيشرفته شده كه اقتصاد آن بر گردشگري نيز وابسته است.

وضيعت آب و هوايي :

تركيه كشوري كوهستاني و نسبتا پرباران است.

جاذبه هاي گردشگري :

مسجد سلطان احمد، كاخ دولما باغچه، تنگه بسفر، برج گالاتا، كاخ توپكاپي، مسجد رستم پاشا، مسجد و موزه ايا صوفيا، پارك ملي دلتاي آيدين، حمام روميها، مسجد سليمانيه، غار كاراجا، موزه و خانه آتاتورك در آلانيا، پارك ملي، آبشار تورگوت، آموس (Amos


برچسب: آب وهواي تركيه، آبشارهاي تركيه، اطلاعات درمورد تركيه، غذاي مردم استامبول، هتل هاي زيباي تركيه، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۴:۵۵ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :