تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول .

تور تركيه | قيمت تور تركيه 95 | تور لحظه آخري استانبول

جشن سال نو درتركيه

جشن تركيه

جشن سال نو درتركيه

تركيه كشوري مسلمان است اما آغاز سال نوي آن‌ها با سال ميلادي است و مردم اين كشور در ژانويه سال نو را جشن مي‌گيرند. در اين زمان تمامي اعضاي خانواده كنار يكديگر جمع مي‌شوند، جشن مي‌گيرند و به يكديگر هديه مي‌دهند. اما قبل از ژانويه كريسمس و ميلاد مسيح در پيش است. همانطور كه گفته شد، مردم تركيه اكثرا ملمان هستند و به همين دليل در بيشتر نقاط آن، كريسمس برگزار نمي‌شود و ۲۵ دسامبر يك شب عادي است. اما در كلان‌شهرهاي آن مانند استانبول اوضاع كمي متفاوت است. در تركيه كليساهاي تاريخي و رستوران‌ها فرصت مناسبي را براي برگزاري جشن كريسمس در اين كشور فراهم مي‌كنند تا مردم دور هم شاد باشند. اگر در كريسمس به تركيه سفر كرديد، مي‌توانيد با شناخت مكان‌هايي كه جشن در آن‌ها برگزار مي‌شود، از اين فرصت استفاده كرده و سفري به ياد ماندني را تجربه كنيد.

سال نو در تركيه

ترك‌ها شب سال نو را «نوئل» مي‌نامند و درخت‌ها را آراسته و به عزيزان خود هديه مي‌دهند. به خصوص در جهان‌شهرهاي آن مانند استانبول، خيابان‌ها و مراكز خريد دكوراسيون خود را به مناسبت كريسمس تغيير مي‌دهند و مي‌توانيد بابانوئل را در سطح شهر ببينيد كه با رويي باز ميان مردم شادي مي‌كند. اگرچه در بيشتر نقاط تركيه، كريسمس فقط يك روز عادي است، اما رويدادها و جشن شب كريسمس در كليساهاي قديمي و رستوران‌هاي مشهور، مي‌تواند خاطره‌ي سفر و جشن به ياد ماندني را براي شما به ارمغان بياورد.

سال نو در تركيه

بزرگترين كليساي كاتوليك در استانبول، كليساي «سنت پادواي آنتوني» است كه در سال ۱۷۲۵ ساخته شده و ساختمان كنوني آن مربوط به ۱۹۰۶ است و مردم آن را به نام كليساي سنت آنتوني مي‌شناسند. اين كليسا در خيابان استقلال قرار دارد. در كريسمس اين كليسا مراسم عشاي رباني از ساعت ۸ شب برگزار مي‌شود.

كليساي كاتوليك سانتا ماريا يكي ديگر از مكان‌هايي است كه ريشه در تاريخ دارد و در فاصله‌ي چند متري كليساي سنت آنتوني واقع شده است. اين كليسا در سال ۱۵۸۴ ساخته شده است و مي‌توان آن را قديمي‌ترين بخش كاتوليك رومي در استانبول ناميد. اما قدمت ساختمان فعلي آن به سال ۱۷۶۹ بازمي‌گردد. مراسم عشاي رباني شب كريسمس در ساعت ۸ شب در اين كليسا نيز برگزار مي‌شود.

سال نو در تركيه

در بخش آسيايي استانبول در شب كريسمس در محله‌ي «كادي كوي» جشن برگزار مي شود كه مي‌توانيد آنجا كريسمس را جشن بگيريد. در آنكارا كليساهاي تاريخي زيادي وجود ندارد كه بخواهند كريسمس را به شكل مفصلي جشن بگيرند اما كليساي بين‌المللي پروتستان‌هاي آنكارا يكي از جاهايي است كه مسيحيان شهر براي برگزاري جشن و مراسم عشاي رباني مي‌روند.

اما بسياري از گردشگران براي برگزاري جشن و شادي دوست دارند در شب كريسمس به سفر بروند. در شب كريسمس مي توانيد به رستوران‌هاي محله‌ي جهانگير (Cihangir) برويد. شايد اين منطقه و رستوران‌ها را بتوان بهترين مكان براي برگزراي جشن شب كريسمس و صرف شامي لذيذ تركي معرفي كرد.

سال نو در تركيه

در ايام كريسمس خيابان‌ها و ميدان‌هاي تركيه مملو از چراغ‌هاي درخت‌هاي كريمس نمي‌شود. مراكز خريد هم مثل اروپا هم كادوهاي مخصوص كريسمس نمي‌فروشند. در اندك فروشگاه‌هايي درخت و اشياي مربوط به كريسمس به فروش مي‌رسد.

سال نو در تركيه

از سال ۱۹۲۶ تركيه تقويم خود را به تقويم ميلادي تبديل كرد و ۳۱ دسامبر به شب آخر سال آن‌ها تبديل شد. در سال ۱۹۳۵ با تصويب پارلمان، روز اول ژانويه، اولين روز سال جديد، تعطيل رسمي اعلام شد. در تركيه شب سال نو، بيشتر در شهرهاي بزرگ آن، مانند كريسمس جشن گرفته مي‌شود و خيابان‌ها را تزئين مي‌كنند و مي‌توانيد بابانوئل و درختان تزئين‌شده‌ را در سراتسر خيابان‌ها ببينيد. همانطور كه گفته شد مردم تركيه كريسمس را مانند كشورهاي غربي جشن نمي‌گيرند اما در شب سال نو حتما به هم عيدي و هديه مي‌دهند.

سال نو در تركيه

در اين شب يك قرعه‌كشي بزرگ در تركيه، در يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني آن برگزار مي‌شود و خريد بليط آن مي‌تواند هديه‌ي مناسبي براي شب سال نو باشد. جايزه‌ي اين قرعه‌كشي ۵۵ ميليون لير (۱۸/۸ ميليون دلار) است.

در سراسر كشور شب سال نو با يك شام خانوادگي بزرگ آغاز مي‌شود. در اين شب مردم تركيه اغلب بوقلمون بريان سرو مي‌كنند و ترك‌ها به سبك ويژه‌ي خود آن را با مويز، دانه‌ي كاج و برنج مي‌پزند و ميل مي‌كنند. در اين شب، كساني كه در خانه مي‌مانند خود را با برنامه‌هاي متنوع شبكه‌هاي تلويزيوني اين كشور سرگرم مي‌كنند.

سال نو در تركيه

نصف شب‌ها، مخصوصا در استانبول آتش‌بازي به پا مي‌كنند و مردم به جشن و شادي مي‌پردازندو جشن‌ها و ميهماني‌هاي خياباني برگزار مي‌شود. بسياري از هتل‌هاي مشهور اين شهر برنامه‌هاي خاص خودشان را دارند و رستوران‌هايشان هم غذاهاي خاص شب كريسمس را سرو مي‌كنند.

سال نو در تركيه

ترك‌ها براي شب شال نو رسم‌ورسوم خاص خود را دارند. شايد شما از ديدن لباس زيرهايي به رنگ قرمز، كه شب سال نو همه جا را فراگرفته‌اند، تعجب كنيد. مردم تركيه بر اين باورند كه پوشيدن و هديه دادن لباس زير قرمز در سال نو، خوش‌يمن بوده و خوش‌سانسي مي‌آورد.

از ديگر سنت‌هاي جالبي كه در اين شب وجود دارد، پرت كردن انار به ورودي خانه است! آن‌ها معتقد هستند كه اين كار خوش‌يمن است و خوش‌شانسي مي‌آورد. اگر هم بخواهند كمتر ريخت‌وپاش كنند، به جاي پرت كردن انار به در، مقابل در نمك مي‌پاشند. مردم تركيه عقيده دارند كه انجام اين كارها در شب سال نو رفاه و ثروت را در سال جديد به همراه خواهد آورد. باز كردن شير آب در نيمه شب و جاري ساختن آب هم يكي ديگر رسومات ترك‌ها است كه باور دارند باعث مي‌شود سال پيش رو سالي پربار و پر از خوش‌شانسي مي‌شود. ترك‌ها مي‌گويندقدم زدن در شب سال نو، سفر را به زندگي شما به ارمغان مي‌آورد و باعث مي‌شود در سال جديد بيشتر به مسافرت برويد. يك باور ديگر هم وجود دارد كه مي‌گويد اگر در سال جديد دوست داريد پول زيادي درباوريد، نيمه شب يك قفلي را باز كنيد.


برچسب: تورهاي استانبول، سنت هاي مردم تركيه، قيمت تورهاي استانبول، مراسم جشن درتركيه، كريسمس در تركيه، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۶:۴۸ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :